Labels: , , , , , , ,


Korang terkena tak mase korang tgh syok2 pakai tenet (especially kaki download) tetiba korang rase speed korang gile babas punye lembap! Gile punye slow dan last sekali,terus x ada connection? Bosan aku dengan masalah neh! Mentang2 TM satu2nya company yang menyediakan service internet line ke rumah,suke hati mereka la kan nak buat ape?Terasa mcm masuk semula ke zaman dial-up,wtfish!!??Unlimited?Itu lah iklan yang digembar-gemburkan oleh TM Nut neh,tp aku rase ada limit...lembap!

For sure,ramai dah call dia punya call center service untuk buat aduan,seperti biasa...procedure yang dah bosan aku dengar.Restart,check modem,buat direct line to pc,last sekali "Kami akan hantar technician ke rumah anda" Come on,TM Nut merupakan satu2nya ISP yang ada kat Malaysia ni,monopoli oleh mereka.Tengok sahaja keuntungan mereka setiap tahun,xkan x boleh nk bagi service yang lebih baik kepada pelanggan?? Cukup2 la wahai kerajaan,bagi la ISP laen masuk (for sure pakai backbone sendiri).Sebagai pelanggan,korang nak dengar ke masalah2 ni?Mestilah tak kan,coz we paid for it! 

Untuk secara details tentang perkara ini,tp korang boleh join perbincangan pasal benda di di lowyat forum. Here the link:

Link 1 and another thread Link.
Btw,dah ada group tentang perkara neh di facebook,boleh join dan dapatkan info okie :D Here the Link 3
Also can get some information towards this blog.
Here some of complain dlm forum:

Double click for enlarge image,tq
Ada masalah dengan internet connection korang?Apa lagi sila la buat aduan!hahaha... :P



p/s:
-Guys,kalau korang menghadapi masalah neh,gi apply REBATE! tp for sure b4 dpt rebate korang bayar bil mcm biase la kan,a$s >_<
-If any correction about my info,please notify me about that...thanks :D

Comments (0)

Post a Comment